Monday, November 23, 2009

Message

打开facebook.
看见有个很久没联络的朋友留了一个message给我.
一个让我哭笑不得的message.
一个让我伤口再度溃烂的message.
一个让我心疼的message.

"HEY YO!
CONGRATULATIONS!!

Heard from Daniel that you two getting married early of Dec?
You wouldn't imagine how much both Renee & I would like to attend the wedding ceremony. But too bad we both are attending a conference and show in LA, which planned few months back...
Hey! Where will the thing be? Aussie or M'sia?
Renee wants your wedding photo. hahahaha. women love that!

HOPE YOU GUYS ENJOY THE DAY!
Happy Marriage~

DES & RENEE"


看了很开心的message.
过了几秒钟后,
我愣了几分钟.
他们误会了什么吗?
或是之间太久没联络了?
他们也发了同样的message给他吗?
我该如何回复?
告诉他们,我们已分开.
新娘不是我...?

***********************************************

这几个月来,
就算我的眼底有泪,
那又怎样?
就算我在欺骗自己,
那又怎样?

我已尽量保持忙碌...
尽量让自己多笑...
尽量把自己保护得好好.
我甚至怀疑自己已不懂忠于自己的感觉.
我看着台湾偶像剧,
我已可以无动于衷.
我对某些事物,
感觉上,
已麻木...
已无所谓了...

该过去的还是会过去.
该发生的终究会发生.
我会懂得去面对.
是会疼,
只不过,
我尽可能让一切低调。

我痛哭,
也只能在深夜想起你时.

只感叹,
没办法,我太执著了.
我还没办法从中走出来...
你让我把我自己锁起来了.

=)


No comments: